Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nden Odamıza gönderilen yazıda; "12 Temmuz 2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği'nin "Sıfır atık belgesine başvuru ve başvurunun değerlendirilmesi" başlıklı 17'nci maddesinin üçüncü fıkrasında "Sıfır atık belgelerinin geçerliliği beş yıldır. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunurlar ve belge süreci yeniden başlar." hükmü gereğince süresi dolan Sıfır Atık Belgelerinin yenilenmesi gerektiği belirtilmektedir. Bu doğrultuda, Entegre Çevre Bilgi Sistemi - Sıfır Atık Bilgi Sistemi uygulaması üzerinden ekde yer alan Belge Yenileme Klavuzu doğrultusunda "belge geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce" sıfır atık belgesine sahip bina/yerleşke ile mahalli idarelerinizce belge yenileme iş ve işlemlerinin sağlanması, kurum/kuruluşlara bağlı birimlerin konu hakkında bilgilendirilmesi" istenmektedir.