GÜLSOY: DİJİTAL DÖNÜŞÜME KAYITSIZ KALMAK MÜMKÜN DEĞİL
14 Haziran 2023 - 17:28:38
Dijital Dönüşüm Günleri Etkinliğinde konuşan Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy, dünya ticaretinin hızlı gelişen bir süreçten geçtiğini ve dijital dönüşüme kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını söyledi.
Dijital Dönüşüm Günleri Etkinliğinde konuşan Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy, dünya ticaretinin hızlı gelişen bir süreçten geçtiğini ve dijital dönüşüme kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını söyledi. Gülsoy, e-ticaret hacminin pandemi döneminde zirve yaptığını vurgulayarak, üyelerine dijitalleşme, kurumsallaşma ve e-ticaret alanında kendilerini yenilemelerini tavsiye etti. İdeaSoft Kanal Satış Müdürü İbrahim Cıvıl ise Türkiye'de perakende ticaretinin internet üzerinden yapılan oranının arttığını ve e-ticaret girişimcilerinin bu alana daha fazla yatırım yapması gerektiğini belirtti.
Gülsoy, KTO ile İdeaSoft'un bir otelde düzenlediği "Dijital Dönüşüm Günleri" panelinde yaptığı konuşmada, e-ticaret hacminin pandemi döneminde zirve yaptığını vurguladı.
GÜLSOY'DAN GİRİŞİMCİLERE E-TİCARET TAVSİYESİ
Dünyanın çok hızlı değiştiğine ve dönüştüğüne dikkati çeken Gülsoy, “Kayseri Ticaret Odası olarak biz de üyelerimize dijitalleşme, kurumsallaşma ve e-ticaret alanında kendilerini yenilemelerini ve güncellemelerini ısrarla her platformda tavsiye ediyoruz.” dedi.
Kayseri Ticaret Odası’nın önemli hedeflerinden birisinin şehrin ihracatına katkı sağlamak, üye firmaları bu konuda desteklemek olduğunu ifade eden Gülsoy, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Şu anda iki önemli projemizle, firmalarımızın bu konuda gelişimlerine destek olmak için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz. Bu çerçevede, Kayseri E-Ticaret ve E-İhracat Danışmanlık Ofisi projesini hayata geçirdik. Avrupa Birliği Fonları ile başlattığımız ve yoğun şekilde devam eden kısa adı KAGUTİM olan ‘Kayseri Girişimcilik ve Uluslararası Ticaret Merkezi’ni odamız bünyesinde kurduk. Bu projenin Kayseri İhracatı için önemli sıçrama tahtalarından biri olacağını düşünüyoruz. Her iki merkezimizde de bütünleşik ve tamamlayıcı bir anlayış içerisinde, Kayseri Ticaret Odası üyelerinin, girişimcilik, dijitalleşme, dijital pazarlama ve ihracat konusunda kapasitelerinin artırılmasını hedeflemekteyiz. Sürdürülebilir bir modelle tasarlanan projelerimize, önümüzdeki dönemde yeni modüller eklenerek geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını da planlamaktayız. O kadar hızlı gelişen bir süreçten geçiriyoruz ki bu değişim, dönüşüme kayıtsız kalmak mümkün değil. Rekabetin hız kazandığı günümüzde artık tüm dünyayı hem rakip hem de müşteri potansiyeli olarak görmeliyiz. “
e-ihracatta başarılı olmanın yolunun markalaşma ve kurumsallaşmadan geçtiğini ifade eden Gülsoy, “Güçlü bir marka olmadan e-ticaret sitelerini farklılaştırma ve sonuçta uzun vadeli bir karlılığın sağlanmasının çok zor. Bizler de kurumsallaşmaya hız vererek yeni markalar oluşturmalıyız. Dijitalleşmenin, e ticaret ve beraberindeki e ihracata katkı sağlayacağını düşünüyorum. Her üyemizin e-ticaret ve e-ihracat yaptığını görmek en büyük hedefimiz. Biliyoruz ki üyemizin kazanacağı her bir dolar ülke ekonomimize katkı sağlayacak ve geleceğini inşa edecektir.” diye konuştu.
Gülsoy, Ticaret Bakanlığına kayıtlı e-ticaret yapan firma sayısında Kayseri’de 10 bin 99’a çıktığını, en çok işletme sayısı olan iller arasında 9’ncu sırada olduğunu sözlerine ekledi.
İdeaSoft Kanal Satış Müdürü İbrahim Cıvıl ise Türkiye'de 2019 yılında perakende ticaretinin sadece yüzde 6'sının internet üzerinden yapıldığını, 2023 yılında yüzde 20'yi aştığını söyledi.
E-ticaret girişimcisinin bu oranları iyi analiz etmesi gerektiğini anlatan Cıvıl, şöyle konuştu:
"Salgından önce Çin'in e-ticaret hacmi yüzde 30'lar civarındaydı. 2023 yılının ilk çeyreğinde yüzde 58'leri gören Çin'in 2024 hedefi ise yüzde 60'ların üzeri. Ticaretin 5'te 1'i internet üzerinden yapılsaydı bu alanı belki önemsemeyebilirdiniz ancak toplam ticaretin yarısından fazlasının internet üzerinden yapıldığı bir ortamda bu alanı göz ardı ederseniz başarılı olamazsınız. Bu alana çok daha fazla yatırım yapmak zorundasınız."