Kayseri Ticaret Odası’nda 2 gün süren Sınır Ötesi E-Ticaret Eğitim Konferansı düzenlendi
E-ticaret profesyonelleri KTO’da iş çevreleri ile buluştu
Kayseri
Ticaret Odası organizasyonuyla iş dünyası Sınır Ötesi E-Ticaret Eğitim
Konferansı için bir araya geldi.
Uluslar
arası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF ile AKBANK ana iş ortaklığı ve
Kayseri Ticaret Odası’nın organizasyon partnerliği ile düzenlenen Sınır Ötesi
E-Ticaret Konferansı, kamu ve özel kuruluşların temsilcilerini e-ticaret ve
e-ihracat farkındalığı için buluşturdu. Konferansta; e-ticaret ve e-ihracat
sektörüne önemli bir katkılar sağlayan profesyoneller, girişimciler ve firmalar
bir araya geldi. Kayseri Ticaret Odası Rifat Hisarcıklıoğlu Konferans
Salonu’nda düzenlenen ücretsiz konferansa; Kayseri Ticaret Odası Başkan Ömer
Gülsoy, WORLDEF Genel Sekreteri Sedat Ateş, AKBANK Kobi Bankacılığı Satış
Yönetimi Bölüm Başkanı Alper Bektaş’da katıldı. Konferansa, Kayseri iş çevrelerinden
ve girişimcilerden de çok sayıda katılım oldu.
Ömer Gülsoy: Ticaretin kuralları değişiyor
Konferansın
açılış konuşmalarında ilk olarak Kayseri Ticaret Odası Başkanı Ömer Gülsoy söz
aldı. Çok hızlı değişen ve dönüşen dünyada yaşadığımızı belirten Gülsoy, “Bugün baktığımızda iklim krizi, ekonomik
krizler, savaşlar, salgınlar, gelir eşitsizliğinin hat safhada yaşandığı
acımasız bir rekabet dünyasında yaşıyoruz. Bu zaman içerisinde de ticaretin
kuralları değişiyor. Radikal kararlar almak durumunda bırakıyor. Eski
ticaretler yok. Müşteri beklediğimiz, kapı kapı gezerek mal sattığımız zamanda
değişti. Şimdi dijital bir dünya da yaşıyoruz. Pay alabilmemiz için dijitalin
nimetlerinden de faydalanmamız lazım. Bizler göreve geldiğimiz 2018’den bu yana
4’ncü eğitim konferansını veriyoruz. Biz salgın başlamadan önce mutlaka
kurumsallaşma, markalaşma, halka açılma ve yabancı ortaklık diye odak noktamıza
bir kural koymuştuk. Ne alıp satıyorsanız, ne üretiyorsanız, ne imal
ediyorsanız mutlaka dijital platformlarda olmanız lazım. Ya kendi markanızı
oluşturarak ya da bir markanın altında bundan faydalanmalısınız. Artık
sınırların olmadığı elinizdeki cep telefonu ile bütün dünyaya
açılabiliyorsunuz. Yeni pazarlar, yeni müşteriler artık elinizdeki cep
telefonunun ekranında. Bizim amacımız e-ticaret, e-ihracat yapmayan hiçbir
üyemiz kalmasın ” ” ifadelerini kullandı.
Sedat Ateş : Türkiye’de elektronik ticaret
yapan işletme sayısının milyon seviyesine ulaştı
Daha
sonra kürsüye gelen WORLDEF Genel Sekreteri Sedat Ateş ise şunları söyledi.
“Ticaretin
yapılış şekli değişti. Ticaretin bir metodu itibariyle E şekli hayatımızda
artık tabana kadar indi. Artık bir üniversite öğrencisinin bile kendi
imkanlarıyla bir e-ticaret ya da sınır ötesi ticaret faaliyetinde bulunduğunu
gözlemliyoruz. Yeni nesil bir ticaret yapma şekline evrimleşirken, bizde kendi
metotlarımızı değiştirdik. Türkiye’de elektronik ticaret yapan işletme
sayısının milyon seviyesine ulaştığını söylemekten çekinmiyorum. Ana kaynak
bilgi Ticaret Bakanlığımızın Elektronik Daire Başkanlığı. Bu sayıyı Sayın
Bakanımızın bir lasman ile açıklamasını bekliyoruz. Covid’ten sonra neler oldu.
Türkiye’deki elektronik ticaretin perakende ticaret içerisindeki payının
arttığını söyleyebilirim. Biz G20 ülkesiyiz. Gelişmekte olan ülkeler sınıfında
hala sürecimiz devam ederken dünya elektronik ticaret Pazarı 2026-2028 yılları
arasında 8 Trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye’nin aldığı pay 0.45 ,
0.49 bu yıl itibariyle. G20 ülkeleri arasında en düşük paya sahip ülke konumundayız.
Şuan 5,5 trilyonda G20 ülkelerinde yüzde 1,5’a getirmemiz demek Türkiye’nin
kasasına 100 milyar dolardan fazla para girmesi demek. Bunu raporlayarak Merkez
Bankası Başkanımıza ilettim. “
Alper
Bektaş : Dijitalleşme, e-ticaret uzun bir yolculuk
AKBANK
Kobi Bankacılığı Satış Yönetimi Bölüm Başkanı Alper Bektaş’ta Sınır Ötesi
E-Ticaretin Kayseri’de yapılmasının önemine vurgu yaparak şunları söyledi.
“Doğru
bir ildeyiz. Tarihi misyonuna baktığımızda Ticaret deyince Türkiye’de akla
gelen ilk şehirdeyiz. Yüzyıllardır uluslararası ticaretin merkezi olmuş bir
şehirdeyiz. Dünya çok hızlı değişiyor. Dijitalleşme, e-ticaret artık mesafeleri
kısaltıyor. Dijitalleşme deyince farklı bir dünyadan bahsediyor gibiyiz aslında
çok da birlikte yaşıyoruz. İlk AKBANK Şubesi 1998 yılında kurulmuş.
Baktığınızda 26 yılı aşan bir geçmişi var dijitalleşmenin bankacılık
sektöründe. Bugün herkesin ceplerinde kullandığı mobil bankacılık 2007 yılında
çıktı ama o bile sanki yeni gibi duruyor. 17 yıllık bir geçmişi var. Bankacılık
sektörü olarak dijitalleşme bizim çok uzun zamandır üstünde çalıştığımız, kafa
yorduğumuz bir alan. Aslında hiç bitmeyecek. Müşterilerimiz yaptığımız
gelişmelerde hiç bitmeyecek. Pandemiden sonra çok hızlanan bir dijitalleşme
süreci yaşadık. Son 4 yıla baktığımızda e ticaret hacmi 6 kat arttı.
Türkiye’deki e-ticaret hacmi Yaklaşık 800 milyar TL. Müşteri sayısı ise 8 kat
arttı. Çok hızlı geometrik bir artış var. Sizde şubelere gelmektense elinizdeki
cep telefonundan işlerinizi çözmeyi tercih ediyorsunuz. Tabletinden, cep
telefonundan, laptopundan dijitali kullanan müşteri sayımız yüzde 83. Yüzde
17’si dijitali kullanmaz halde. Dijitalleşmede çok önemli bir dünya var. Bizde
çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bu yolda hep birlikte yürüyoruz. Teknoloji çok
çabuk değişiyor. Yapay zekalar gündeme girdi. Yapay zeka ile bazı iç görüler
sunuyoruz. Sürdürülebilirlik anlamında verimliliğiniz artması, nakit
akışlarınızın artması için belli krediler sunuyoruz. Süreç hızlı gelişiyor.
E-ticaret platformları hızlı büyüyor. Pazar yerleri çok hızlı büyüyor. Artık
mesafeler kalmadı. E-Pazar yerlerinde de olmamız gerektiğini düşünüyoruz.
Dijitalleşme, e-ticaret uzun bir yolculuk.”
E-ticaret ekosisteminin temsilcileri
tecrübelerini paylaştı
E-ticaret konferansı kapsamında protokol
konuşmalarının ardından 2 gün boyunca alanında uzman eğitmenlerle oturumlar,
Sınır Ötesi e-ticaret niş konuları, trendleri ve stratejileri üzerine
odaklanma, Yapay Zeka ve E-Ticaret, E-Ticarette Dijital Pazarlamanın Önemi,
E-Ticaretten Marka Oluşturma, E-İhracat Entegrasyon Sistemleri, E-Ticaret
Lojistiği, E-Ticaret İşveren Sendikası interaktif atölye çalışmaları ve
uygulamalı eğitimler verildi. Katılımcılar profesyonellerle ağ kurma fırsatları
buldu. Kayseri iş çevrelerine, ekosistemdeki önemli markaların temsilcileri ve
e-ticaret profesyonelleri ile networking imkanı sağladı.